Jak nakupovat a FAQ...

Vítejte u Zuzinick!

E-shop se přestěhoval na novou platformu a změnil se vzhled, doufám velmi, že k lepšímu. Mým cílem bylo, abyste ze U jehlic a klubíček cítil/cítila dobře a aby vás bavilo prohlížet si a nakupovat ty nejskvělejší věci na světě - klubíčka, háčky, jehlice a všechno, co k nim patří. V popisech produktů také najdete různé užitečné odkazy na články v blogu, videa a soubory, které by vás mohly bavit, nebo vám pomoci v dalším rozvoji vašeho pletařského a háčkařského umění. E-shop je neustále v proces tvorby, občas asi něco nebude fungovat tak, jak by mělo. Když si uděláte trochu času a upozorníte mě na to e-mailem, budu moc ráda. 

PS: "FAQ" je zkratka pro "frequently asked questions", což znamená  "často kladené otázky". Doufám, že na ně v tomto textu najdete odpověď. Pokud ne, zavolejte mi, nebo napište. Tento text není oficiální text obchodních podmínek, ty najdete tady.  

Takže, jak nakupovat?

Vkládání zboží do košíku:

Zboží, které je dostupné jen v jedné variantě, můžete vložit do košíku rovnou. Po najetí kurzorem na produkt celé políčko zezelená a objeví se tlačítko "do košíku" a "detail". Pokud si chcete prohlédnout produkt detailněji - přečíst si popis a prohlédnout obrázky, klikněte na "detail". Pokud vás už úvodní fotka uchvátila a je vám jasné, že výrobek nutně potřebujete, klikněte rovnou na "do košíku". 

Pokud se při najetí kurzorem (šipečkou) na produkt objeví pouze nabídka "detail" znamená to, že zboží mé varianty. Klubka jsou dostupná v různých barvách, jehlice v různé síle a délce. Klikněte na tlačítko "detail" a vyberte si v nabídce variant, kterou variantu výrobku potřebujete a pak klikněte na "do košíku". Při kliknutí na variantu se vám zobrazí velký obrázek a cena dané varianty.

Nabídka variant produktů se zobrazuje ve dvojím provedení: Buď jako ROLETKA, ve které jsou varianty popsány, pokud všechny varianty vypadají stejně a liší se jen sílou a délkou u jehlic, či návinem u klubek. Nebo je přímo v detailu spousta koleček s obrázky s různými barvami klubek, jehlic, či různých provedení daného výrobku. Při najetí na obrázek varianty se zobrazí její bližší popis. Například délka a síla jehlic, nebo název barvy, či vzoru u klubek a cena. Při kliknutí na variantu uvidíte velký obrázek.

Proč jsou některá klubka stejných přízí jako samostatné produkty a jiná jako varianty? Rozhodla jsem se pro trochu úsporné řešení, aby nebylo potřeba listovat desítkami barev stejných přízí. Jednobarevné a ombré příze, které jsou v různých barvách a odstínech, se vždycky ukazují jako jeden produkt a různé barvy uvidíte v detailu jako kruhové bublinky variant. Samovzorovací příze, duhová klubka, Zauberbaly a další výrobky, jejichž varianty jsou hodně různorodé a je radost jimi listovat v seznamu produktů a prohlížet si je, jsou vystavené jako samostatné produkty a další dostupné odstíny dané kolekce a další výrobky podobného druhu se vám zobrazí při kliknutí na nápis "PODOBNÉ" v detailu produktu. Větší kolekce přízí a dopňků mají obvykle také vlastní složku v menu. 

Výměnné a ponožkové jehlice jsou vystavené jako jeden produkt a až v detailu si zvolíte varianty - u výměnných jehlic normální a zkrácenou délku a sílu, u ponožkových jehlic délku a sílu.

Pevné kruhové jehlice a rovné jehlice mají samostatně vystavené různé délky a volíte si jen sílu jehlic. Vzhledem k množství délek, ve kterých jsou jednotlivé kruhovky nabízené, by byla roletka tak dlouhá, že by se nevešla na monitor a čert aby se v tom vyznal pak... 

V detailu produktu jsou 3 důležité nápisy, na které lze kliknout:

"PODOBNÉ" toto tlačítko vás posune na seznam podobných výrobků. Například Když chcete kovové ponožkové jehlice a zjistíte, že barevné hliníkové Zing zrovna nejsou skladem, můžete kliknout na "PODOBNÉ" a zjistit, jestli by nebyly dostupné jiné kovové jehlice, které by mohly posloužit stejně jako ty, které jste si vybral/a původně.

"SOUVISEJÍCÍ" při kliknutí na tento odkaz se dostanete k seznamu produktů, které by se vám také mohly hodit. K vybranému háčku vám tak nabídnu příze, které jím můžete přetvořit v umělecká díla, pouzdro, ve kterém háčky skladovat, všelijaké doplňky, které vám usnadní a zpříjemní práci atd. 

"HODNOCENÍ" tady se dozvíte, co si o daném výrobku mylslí kolegyně a kolegové, kteří si jej koupili před vámi. U produktů nechávám všechna hodnocení - pozitivní  i negativní. Nestihnu nikdy vyzkoušet všechny příze a pomůcky, které nabízím a vaše hodnocení a zkušenost, jsou pro mě velmi důležité. Chci nabízet jen příze a pomůcky, které jsou praktické a stojí za to, abyste za ně utratil/a vaše těžce vydělané peníze. Hodnocení výrobků pozorně sleduji a řídím se jimi při dalším výběru klubek a pomůcek, které vám nabízím.

Mám vybráno, co teď?

Vpravo nahoře klikněte na ikonku košíku. Zvolte si způsob platby a doručení, vyplňte požadované údaje a odešlete objednávku. Na e-mail, který jste zadal/a by měl dorazit potvrzující e-mail. Pokud máte objednané věci, které nejsou skladem, nebo zjistím nějakou nesrovnalost v objednávce (jako třeba že jsem si myslela, že něco mám skladem, ale teď to nemůžu nikde najít), napíšu vám e-mail s očekávaným dodáním zboží a vyjasníme si, co je potřeba. Pokud je všechno v pořádku, budou vám chodit na mail zprávy o průběhu vyřizování objednávky a po předání dopravci vám přijde zpráva od nich, kdy můžete očekávat balíček. Po odeslání zboží (někdy hned, někdy za pár dní), vám přijde i doklad ke zboží, který můžete použít do účetnictví, nebo uschovat pro kontrolu. 

Všechno jsem odklikal/a, vyplnil/a a potvrzovací e-mail nikde... Co s tím?

Koukněte do složky SPAM, nebo komerční sdělení. Možná tam bude. 

Není tam? Možná jste špatně vyplnil/a e-mail v objednávkovém formuláři... nevadí, zavolejte mi, nebo napište, opravíme to. Správně zadaný mail je docela důležitý pro komunikaci s dopravci a kvůli odeslání dokladu k objednávce, je potřeba ho opravit.  

Mail byl zadaný správně a stejně nic nepřišlo? Pak je chyba na mé straně. Zavolejte mi, nebo napište a napravím to. 

Jak to mám zaplatit?

PLATBA PŘEDEM PŘEVODEM - koukněte do potvrzovacího e-mailu. Jsou tam údaje k platbě i QR kód pro rychlou platbu převodem. Pokud platíte v Eurech ze Slovenska, můžete použít domácí převod dna účet u FIO banky, nebo SEPA platbu na můj účet u M-bank.

PLATBA RYCHLÝM PŘEVODEM přes platební bránu. Po dokončení objednávky by vás systém měl přesměrovat na platební bránu Comgate a stránky vaší banky. Pokud se proces někde zadrhl, napište mi, nebo zavolejte, vymyslíme to nějak jinak. Vaši objednávku i tak uvidím v systému a uvidím, že platba neproběhla. Ozvu se vám.

PLATBA KARTOU po dokončení objednávky vás systém přesměruje na platební bránu Comgate a bezpečnou platbu kartou. Pokud proces někde selže a nepovede se platbu dokončit, napište mi, nebo zavolejte, vyřešíme to. Dokončenou objednávku uvidím v systému a poznám tam, že platba neproběhla. Ozvu se vám. 

DOBÍRKA - zboží budete platit až při převzetí. Počkejte na zprávu od dopravce o termínu doručení. Může se omylem stát, že vám faktura ke zboží přijde dřív než balíček. Fakturu neplaťte a nemějte obavy o splatnost. Faktura ke zboží na dobírku je splatná v okamžiku doručení zboží bez ohledu na datum, které se na ní uvádí.

Zaplatil/a jsem, čekám a NIC !?!

Zaplatil/a jste zboží, přišel vám mail, že jsem ho odeslala, je to už pár dní a dopravce se neozývá? Hned mi zavolejte, nebo napište. Stává se to málokdy, ale občas dopravce zásilku ztratí, nebo ji omylem odešlu někomu jinému. Budu se snažit, abychom tuto krajně nepříjemnou situaci co nejrychleji vyřešili k vaší spokojenosti. 

Přišel mi balíček, ale není tam všechno! / Přišel mi balíček a je tam úplně něco jiného, než jsem objednal/a! 

Pokud je objednávka nekompletní, buď zboží nebylo skladem a pak vás kontaktuji kvůli termínu dodání případně vrácení peněz. To ale dělám obvykle před tím, než balíček odešlu, takže je pravděpodobnější druhá možnost: mám v hlavě piliny a špatně jsem zabalila balíček. Zavolejte mi, nebo napište, budu se hrozně moc omlouvat a napravím to. 

Pokud vám přišlo něco jiného, než bylo objednáno, je to jisto jistě můj průšvih. Opět, prosím, zavolejte mi, napravím to. Můžete mi klidně i vynadat a ulevit své oprávněné frustraci z mé neschopnosti. 

Přišel mi balíček, je tam to, co jsem objednal/a, ale není to to, co jsem chtěl/a...

Máte ze zákona nárok mi zboží do 14ti dnů vrátit - nepoškozené a v původním obalu porušeném jen tak, jak je běžné při vybalování výrobku - a dostat zpět peníze, nebo si vybrat jiné zboží. Pokud vracíte celou objednávku, vrátím vám peníze včetně poštovného (nikoli poštovné, které platíte za odeslání zboží zpět). Pokud vracíte část objednávky, nebo budete chtít poslat jiné zboží, poštovné vám nevrátím, neproplatím vám poštovné za zaslání zboží zpět, ale nebudu vám účtovat poštovné za zboží zaslané výměnou, i když budete doobjednávat nějaké věci navíc. 

Jak přesně se počítá těch 14 dní na výměnu? Do 14ti dnů mi musíte dát vědět, pokud zboží chcete vyměnit. Pak máte dalších 14 dní na to mi zboží dopravit zpátky (způsoby jsou uvedené v OP). Ideální je, když mi zavoláte, nebo napíšete a domluvíme se. Nebudu hnusná, taky objednávám z e-shopů a fotky jsou někdy jiné než skutečnost a není potřeba mít doma něco, co nepotřebujete, když můžete mít něco, co vám přinese radost. 

Prošvihl/a jsem 14ti denní lhůtu pro vrácení zboží, co s tím?

Zavolejte mi. Pokud je zboží nepoškozené a nepoužité, nebude to problém. 

Koupil/a jsem si jehlice, vyzkoušela jsem je, ale vůbec mi nevyhovují. Mohu je vrátit? 

Pokud máte originální obal, jehlice nejsou nijak poškozené a běží 14ti denní lhůta, nebude to problém, můžete je vrátit, či vyměnit za jiné. Zavolejte mi, nebo napište, domluvíme se.

Kupila jsem klubko, začala z něj plést, ale nelíbí se mi. Mohu ho vrátit?

Ne, omlouvám se, klubko, ze kterého jste začal/a plést, nebo má odstraněnou etiketu, nejde vrátit.  

Jehlice, či doplňky mají výrobní vadu (jehlice nejdou našroubovat na lanko, jsou štípnuté, drhnou...) chci je reklamovat!

Dejte mi vědět e-mailem, popište závadu, ideálně pošlete fotku. Není potřeba vyplňovat žádný reklamační formulář, stačí mail, eventuelně i telefonát. Pošlete mi zboží zpět (dle OP). Mám 30 dní na to, abych reklamaci vyřídila. Obvykle poznám hned, jestli jde o výrobní reklamovatelnou vadu výrobku. Ozvu se vám a vyřídíme způsob náhrady - nový výrobek, náhradní výrobek, nebo vrácení peněz. Pokud byla vaše reklamace oprávněná, proplatím vám i poštovné za odeslání zásilky ke mně dle OP.

Při pletení jsem uvnitř klubka zjistil/a vadu příze, která nebyla na povrchu vidět a je natolik zásadní, že chci přízi reklamovat.

Stejně jako u předchozího bodu. Napište mi, co je špatně, pošlete fotky a pošlete mi přízi zpět tak, jak je. Během 30ti dnů vyřídím reklamaci a domluvíme se na náhradě dle OP. 

Co znamená zkratka "OP"???

OP jsou Obchodní podmínky. Závazně se jimi řídí náš vztah prodejce a zákazníka a jsou napsané v souladu s našimi zákony. Najdete je tady

 

Proč mi balíčky chodí v krabicích od všeho možného a někdy se zbytky etiket k lékům, či jinému nemocničnímu materiálu?

Protože díky recyklaci vyrobíme méně odpadu a méně odpadu znamená delší přežití lidstva na téhle planetě. Moje druhá profese je všeobecná sestra. Pracují v nemocnici a léky a zdravotnický materiál jsou balené v kvalitních a odolných krabicích, které se dají výborně znovu použít k balení zásilek. Používám vždy jen čisté krabice, které neměly možnost být kontaminovány infekčním materiálem.

Jak je to s tou dvouletou zárukou???

Dva roky je záruka na technický stav zboží. Nevztahuje se ale na vady způsobené opotřebením. Třeba bambusové ponožkovky se ohnou - to není vada, ale vlastnost materiálu při opotřebení. Dřevěné jehlice se zlomí, když příliš zaberete, nebo si na ně sednete. Špičky dřevěných jehlic se při velmi intenzivním používání roztřepí. Z jehlic se setřou čísla. Lanko vytrhnete z kovové koncovky, když moc zaberete. Btw. lanko vytržené z koncovky jde vlepit zpátky vteřinovkou.  Atd. to jsou vady způsobené opotřebením. 

Když vám ale od začátku nejde lanko našroubovat na jehlici, nebo je na lanku jehlice nějaký hrb či zlom, nebo se dřevěná jehlice štípne napříč v místě spoje dřeva, nebo se u tašky odpáře zip, nebo je v nové tašce díra v podšívce atd., jsou to výrobní vady, které můžete reklamovat do dvou let od zakoupení. Po této době už ne. 

A co slevy?

Ano, základní ceny jsou vyšší. Protože jako každý rok zdražili i dodavatelé. Ale jsou vyváženy možností slev. Na předchozím e-shopu měli všichni registrovaní zákazníci trvalou 5% slevu. Nyní jsem trochu změnila koncept. Slevy nabízím nyní i neregistrovaným zákazníkům. Pro registrované jsou ale výhody zachovány. od hodnoty objednávky 500 Kč máte jako registrovaný zákazník slevu 5% na celý nákup. Neregistrovaní zákazníci dostanou tuto slevu až od objednávky v hodnotě přesahující 2000Kč. K tomu se přidávají nové množstevní slevy pro všechny. Od pěti kusů stejného zboží dostanete jako registrovaný zákazník slevu 2%. S každým dalším zakoupeným kusem se sleva zvyšuje o jedno procento až do slevy 5%. A slevy se sčítají. Pro neregistrované je platná až sleva 5% od 10ti kusů zboží. Tuto výhodu oceníte zejména při nákupu většího množství příze.